Hoe ademt een walvis tijdens een storm?

Een schip, ook een groot schip, buigt, wringt en stampt tijdens een storm. Een walvis moet aan de oppervlakte komen om te ademen. Hoe lukt het hem om dit ongedeerd te doen met die enorme bewegende watermassa's?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1K

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk zal de walvis wat hoger uit het water komen dan normaal, zodat hij minder last heeft van rondvliegende druppels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk door mee te bewegen met de watermassa.

Vergeet niet dat er gene branding is op volle zee, en dat golven zich dus heel anders gedragen.
tinus1969