hoe komen we aan goud in ons lichaam?

Ik las ergens dat ieder mens van 70 kg ongeveer 0,2 mg goud in zich heeft, maar hoe komt hij daar aan?
uitgerekend blijkt het maar ongeveer een waarde te hebben van 1 cent, dus er druk maak ik er me niet om ;-)

erotisi
9 jaar geleden
in: Biologie
18K
fremar
9 jaar geleden
lijkt mij gewoon van nature aanwezig,wordt zeker niet via voeding opgenomen.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
ik kom er aan via mijn tandarts
Erna55
9 jaar geleden
Uit de Telegraaf :
ma 16 dec 2013, 10:22
Goud in je lijf In aanloop naar Kerstmis lijkt het alsof álles wordt bedekt met glitter en goud. Zelfs het eten. Maar wat doen goud en zilver in je lichaam?
Gouden bubbels, zilveren twinkels op taartjes en chocola, bier met goudvlokken en honing met goudflinters: bladgoud en bladzilver doen het geweldig in de keuken. Vooral nu, in aanloop naar de feestdagen. En dat kan echt geen kwaad.
Goud en zilver behoren tot de sporenelementen die de mens nodig heeft. Het menselijk lichaam, bij een gemiddeld gewicht van 70 kilo, bevat van nature zo'n 0,2 mg goud. Zuiver goud is onschadelijk, evenals de meeste goudverbindingen.
Eeuwen geleden lieten Chinezen al gouden munten in hun rijst en groenten meekoken vanwege de vitaliserende effecten. Ook in de middeleeuwen stond goud als levenselixer bekend. Goud heeft onder meer ontstekingsremmende eigenschappen. Samenstellingen van het edelmetaal worden dan ook in medicijnen gebruikt om reumatoïde artritis (goudinjectie) te behandelen. Binnen de moderne geneeskunde worden verder minuscule gouddeeltjes ingezet om tumorcellen te bestrijden.
Van zilver weten we dat het desinfecterend werkt. Vele volkeren gebruiken zilveren voorwerpen om drinkwater te zuiveren; praktisch iedere Amerikaanse cowboy droeg daarom een zilveren dollar bij zich. Zilver werd tevens gebruikt om gewonden tijdens de Eerste Wereldoorlog te helpen.
Recent onderzoek heeft aangetoond dat zilver (als medicijn) het antwoord zou kunnen bieden op het grote probleem van antibiotica-resistentie. Zilver zorgt ervoor dat antibiotica beter tot de celwand van bacteriën kan doordringen en werkt bovendien in op hun stofwisseling.
Net als goud is zilver onschadelijk, maar sommige verbindingen zijn giftig en kunnen de huid een permanente grijze kleur geven. We praten dan echter over extreem gebruik; veel meer dan een paar mooi versierde chocolaatjes met een goudlikeurtje ernaast.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar dat is vast meer dan 0,2mg of je hebt wel hele kleine tanden :-)
Erna55
9 jaar geleden
Ik heb de bron van de Telegraaf niet kunnen vinden. Er wordt nergens bevestigd dat goud in je lijf zit.
Wel veel " goud- therapieën.".
nounka
9 jaar geleden
er staat toch in dat een mens van zo'n 70 kg zo'n 0.2 mg ervan heeft.
of bedoel je wetenschappelijk
ItisILeClerc
9 jaar geleden
"Net als goud is zilver onschadelijk, maar sommige verbindingen zijn giftig en kunnen de huid een permanente grijze kleur geven" Zoals de Smurfman: https://www.youtube.com/watch?v=qpP-0okXm4o
Erna55
9 jaar geleden
Wouw, ik heb het filmpje gezien !
Zilververbindingen werken bijna net zo goed als antibiotica, helaas word je er wel blauw van. En, oh ja, het is ook nog een ongelofelijk duur.

Antwoorden (3)

Door Colloïdaal Goud te gebruiken wanneer het niet meer in de bodem aanwezig is. Je kan het tevens kopen.
"Colloïdaal Goud is een vloeibare suspensie bestaande uit microscopische elektrisch geladen goud deeltjes (Goud ionen) in gedistilleerd water. Deze elektrisch geladen gouddeeltjes kunnen in water blijven "zweven" zonder kunstmatige toevoegingen of stabilisatoren.
Goud komt als sporenelement algemeen voor in de bouwstenen van het menselijk lichaam. Het komt vooral voor in de hersenen maar over fysiologische werking van goud is wetenschappelijk weinig bekend.
Goud komt als zuiver metaal in de natuur voor. Het symbool is afkomstig van het Latijnse woord Aurum, dat lichten of glazen betekent. Goud is het 74ste element in de lijst van meest voorkomende elementen op aarde. Colloïdaal Goud is niet zo zeer een bacterie doder als wel een belangrijke mentale, weerstand en immuunsysteem versterker. "
Zie verder twee interessante bronnen en een waar je het kan aanschaffen, hier direct onder vermeld.

https://www.deonlinedrogist.nl/crystal-colloidaal-goud-200ml-p-54827.html?cross=0&Orangeman=?partner=orangeman&gclid=CNndt-nX68ICFQiWtAodMQEAEA
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
- omdat ik geen enkele wetenschappelijke bron kan vinden, los van de " reclame-uitingen " .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens ir. Jan Rongé, Doctoraatsonderzoeker (FWO), Katholieke Universiteit Leuven, bevat ons lichaam wel degelijk goud.
https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/30030/Hoeveel-is-een-mens-waard-op-basis-van-chemische-componenten Nog eentje van Pubmed:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2996576/ Een min meer of minder, daar lig ik niet van wakker, zeker niet omdat je zo eerlijk bent geweest er een verklaring bij te vermelden, iets wat de meesten vergeten.
Erna55
9 jaar geleden
Ayuveda- research. Dit is een alternatieve geneeswijze. Bij de Belgische vraag-en-antwoord vind ik nog steeds geen bron. Ooit hebben crematoria een berekening gemaakt, maar dat was nadat ook sieraden waren meegesmolten.
Erna55
9 jaar geleden
Filmpje van een meneer die collodiaal zuiver gebruikt. En nu als smurfenman door het leven gaat. Van reactie @itisileclaire : https://www.youtube.com/watch?v=qpP-0okXm4o
Er is nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat er goud in het menselijk lichaam zit.

Alleen ------ Telegraaf 13 dec 2013 ------
Goud en zilver behoren tot de sporenelementen die de mens nodig heeft. Het menselijk lichaam, bij een gemiddeld gewicht van 70 kilo, bevat van nature zo’n 0,2 mg goud. Zuiver goud is onschadelijk, evenals de meeste goudverbindingen.
____________einde citaat __________

Nergens kan ik wetenschappelijk onderzoek vinden waaruit dat blijkt. De "zogenaamde " onderzoeken die de ander antwoorden geeft, zijn slechts reclameverhaaltjes voor colloïdaal goud.

Na zoeken vind ik daarover dat colloïdaal goud betekent dat er 1 deel goud per 1 miljoen deeltjes water ( of andere stoffen ) zitten. Prijzen van dit spulletje varieert van 200 tot 500 euro per deciliter.
De werking vind ik in geen enkel wetenschappelijk onderzoek.

Een colloïde (of colloïdaal deeltje[1]) is een klein deeltje dat groter is dan een molecuul en een diameter heeft tussen de 1 en de 10000 nm.[2] Colloïde is afgeleid van het Griekse kolla (lijm). Het begrip colloïde werd geïntroduceerd in 1861 door de Schotse wetenschapper Thomas Graham (1805-1869) die daarom wordt beschouwd als de grondlegger van de colloïdchemie. Medische " kennis" uit 1850.

Dus dit is een niet-wetenschappelijke therapie. In de " eigen" onderzoeken noemen ze het de " moderne geneeskunde" .
Wanneer goud al nodig zou zijn, in het menselijk lichaam, dan kun je net zo goed af en toe aan een gouden ring likken. Mogelijk komen er dan ook 2 goudatomen in je lijf.
Erna55
9 jaar geleden
Sommige tandartsen maken nog steeds goudvullingen. Met zoiets in je mond is het onvermijdelijk dat een beetje van dit goud ook in de rest van je lichaam terecht komt.

Ook door het dragen van goud bevattende sieraden komt wellicht ietsje goud in ons lichaam.

Tenslotte worden bij bepaalde aandoeningen vooral die van de gewrichten zoals reuma, zogeheten goudinjecties gegeven. De toegediende stoffen zijn organische goudverbindingen.

Let wel dit zijn echt heel kleine hoeveelheden (in beide gevallen). Maar zonder vullingen en ringen etcetera is de hoeveelheid goud in ons lijf zeer gering; dus als je het als een percentage uitdrukt, kan het best eens aanzienlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
" als je het in percentages uitdrukt zal het aanzienlijk zijn. " Het is 0,000035 procent.
Als ik me niet in 000tjes vergis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ho wacht even Erna,
ik zie nu dat je mijn reactie ook kunt interpreteren zoals ik het niet heb bedoeld. Wat ik wel bedoel is dat het % goud uit vullingen, armbanden en injecties een aanzienlijk deel van het totaal % aan goud kan zijn!
Erna55
9 jaar geleden
Ok. De hoeveelheid aan gouden sieraden zal een aanzienlijk deel leveren van het goud. .. Ja, ik denk wel 99,99999 etc. De term Colloïdaal goud wordt nu gebruikt door " alternatieve" genezers die heeeel erg rijk worden. Ze gebruiken achterhaalde theorieën uit 1850 !