Hebben mensen met add meer moeite met liefdesverdriet dan mensen zonder add?

Ik weet dat het bij iedereen anders is. Maar mijn vraag gaat over ivm dopamine tekort in de hersens.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
5.8K

Antwoorden (2)

Mensen met ADD hebben meer moeite mee met het controleren van hun gedachten.

Aangezien je gedachten je gevoelens bepalen (cognitieve therapie) en mensen die moeilijk hun gedachten kunnen controleren meer meer moeite hebben met liefdesverdriet (denk ik).

De reden is dat die liefdesverdriet de hele tijd terugkomt in je hoofd terwijl je dat niet wilt. Je gedachten dwalen constant af naar die persoon, dus ik denk dat het zeker meer moeite kost voor iemand met ADD.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik kan dit zeggen omdat ik waarschijnlijk ADD heb en dit heb meegemaakt. Als je echt die gedachten niet wilt denken, moet je intensief met iets anders aan de slag, al komen die gedachten toch wel weer terug wanneer je 's avonds in bed ligt.

Enige remedie hiertegen is tijd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij dwalen je gedachten altijd af naar die peesoon als je liefdesverdriet hebt, ongeacht je ADD hebt of niet. De beste therapie is je op andere dingen te focussen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met ADD heb je dit in verergerde vorm
Dat zou heel goed kunnen.
Mensen met ADD, kunnen vaak minder goed omgaan met niet voorspelbare omstandigheden.
Ze leven vaak volgens hun eigen vast denkpatroon.
Indien er maar iets, onverwacht daar van afwijkt, zijn ze vaak heel erg van slag.
Vaak voor een langere tijd.
Ze kunnen het dan erg moeilijk relativeren.