Wat zijn niveau 2 stoffen en waarom zijn deze schadelijk?

Bij een apotheek gaan ze hier met een bepaalde protocol voorzichtig mee om, maar wat zijn deze stoffen en wat voor schade kan het aanrichten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
4.9K
Reddie
9 jaar geleden
Je moet de zaak omdraaien.
Sommige stoffen zijn schadelijk, en daarom noemen we ze niveau2.
Kankerbestrijdende stoffen zijn zéér schadelijk, en die noemen we daarom niveau3.
Het niveau geeft dus gewoon de schadelijkheid aan, en dus de manier van er mee omgaan, en de manier van afvoer, etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedoel je lijst 2 of niveau 2?

Het beste antwoord

Stoffen die een negatieve invloed kunnen hebben op je lijf, moeten speciaal behandeld worden. Denk hierbij aan antibiotica of cytostatica.
In geval van antibiotica bijvoorbeeld kun je resistent worden, zodat, wanneer je zelf deze nodig hebt, deze al niet meer werkt. Dat is de reden dat ieder die dit medicijn niet nodig heeft maar er wel (beroepsmatig) mee in aanraking komt, er goed aan doet zich extra te beschermen.