Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke beer heeft een gelige/witte vacht en leeft in de bossen (geen ijsbeer of panda beer)?

Het is een beer die leeft in de bossen en leeft van zalm en andere dieren, door zijn witte/gelige kleur kan hij makkelijker zalm vangen deze komt echter maar 1 periode en in de andere periode kan hij bijna niets vangen hierdoor is hij met uitsterven bedreigt. Het was volgens mij ook geen albino bruine beer. Het was wel een afstammeling van de bruine beer. Weten jij waar ik het over heb reageer dan, AUB. Had het hier met mijn biologie docent over hij wist niet welke ik bedoelde!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat @KolibRia schrijft - De Kermode Beer http://www.nu.nl/wetenschap/2118935/witte-beren-vangen-meer-zalm-onzichtbaarheid---.htmlKermode beer
Antoni
9 jaar geleden
Die link werkt niet helemaal of helemaal niet... Geeft wel een grappige foutmeling... Wist niet dat Nu.nl zo'n grappige foutmelding had. Deze http://www.nu.nl/wetenschap/2118935/witte-beren-vangen-meer-zalm-onzichtbaarheid---.html werkt wel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is de Kermode beer. Ook wel de Spirit Bear genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is onwaarschijnlijk dat een diersoort met uitsterven wordt bedreigd omdat hij maar in een bepaalde periode zalm kan vangen. Zalm leeft het grootste deel van het jaar in oceanen en komt alleen in zoet water om zich voort te planten. Geen enkele berensoort kan dus het hele jaar zalm vangen en er is dan ook geen enkele berensoort die volledig van zalm afhankelijk is voor zijn voedselvoorziening. Waarschijnlijk bedoel jij de bruine beer (Ursus arctos). Die komt in veel ondersoorten voor en ook in allerlei kleurslagen. Hij is in zoverre afhankelijk van de jaarlijkse zalmvangst dat hij die gebruikt om voldoende op te vetten om de winterperiode door te komen. Maar hij eet echt niet alleen zalm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding