Veel water drinken op een dag wordt aanbevolen. Maar we hebben toch niet voor niets de functie die er voor zorgt dat we dorst krijgen, gekregen?

Veel water drinken lijkt wel een hype. Iedereen loopt tegenwoordig met een flesje water rond. Is het nou echt goed voor je? Het lijkt me dat we niet voor niets een ingebouwd mechanisme hebben dat er voor zorgt dat we dorst krijgen als we vocht nodig hebben.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Je beschrijft de kern van het verhaal in je toelichting. Veel water drinken is de hype en iedereen loopt met een flesje. Ik zie ze rijen dik opgesteld bij de supermarkt. Terwijl je net zo goed uit de kraan kunt drinken. Dorst krijg je bij een lichamelijk tekort aan water. Daar kan je op wachten tot je gaat drinken maar commercieel is het veel aantrekkelijker als mensen geloven dat je beter voor die tijd een slok uit een gekocht flesje neemt. Kwaad kan het overigens niet, maar het is ook niet zo dat je jezelf tekort doet door niet te pas en te onpas water tot je te nemen. Je hebt per dag ongeveer 2,5 liter water nodig en dat neem je langs andere wegen normaal gesproken heus wel op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is allemaal commercieel belang,drink water als je dorst krijgt,en je kunt wel een flesje meenemen,als je weet,dat het lang duurt voor je water kunt drinken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook is het zo dat veel drinken niet automatisch gezond is voor iedereen.
Denk eens aan mensen met een nierfunctiestoornis en dit zijn niet automatisch ouderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is toch precies de reden om altijd een flesje bij je te hebben, zodat je kunt drinken als je dorst hebt en niet per se een kraan op moet gaan zoeken. Je koop een keer een flesje wat je kunt bijvullen, je hebt echt niet telkens een nieuwe nodig.