Wat voor haar hadden onze voorouders?

Met haar bedoel ik dan hoofdhaar in de zin van kroes/krul haar of stijl?
En met voorouder bedoel ik dan vanaf de Australopithecus (lucy) en menssoorten die onder het geslacht Homo zoals de homo habilis erectus etc.

Hadden die bijv. kroeshaar of meer zoals de huidige chimpansee (meer stijl). Of is daar helemaal niets over te zeggen?

erotisi
9 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uitgaande Vd huidige stand Vd wetenschap uitgaande dat de moderne mens uit Afrika komt . En dat het vrij lang duurde dat ze de weg naar Europa vonden en dat ze gezien het slechte zon licht en de wisseling Vd seizoenen hier konden leven .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar wat heeft dat met het haar te maken?

Het beste antwoord

De eerste hominiden waren waarschijnlijk sterk behaard, zoals de moderne mensapen. Met een bleke huid onder een donkere vacht. Meer recente mensensoorten hadden minder haar, maar nog wel lang en donker. Kroeshaar en blond haar zijn beide latere mutaties die bij bepaalde bevolkingsgroepen zijn ontstaan. Van roodharigheid wordt wel gezegd dat dit van de Neanderthalers afkomstig is, maar volgens de laatste inzichten is het toch weer niet waar.
WimNobel