komt een eend terug als zijn nest is leeggeroofd?

ik heb een eend in de achtertuin gezien op een nest
ik ging kijken en hij had 7 eieren daarna komt mijn hond
ik liep weg daarna zie ik dat mijn hond de eieren heeft opgegeten
daarna even kijken of er nog iets lag '
maar nee het was leeg
ik heb het nest leeggemaakt en schoongemaakt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Antwoorden (1)

Een eend die zijn nest leeg aantreft zal er niet op terugkeren. De enige binding die eenden met hun nest hebben zijn de eieren. Als het legsel compleet was op het moment dat je hond het opat heeft de eend dus geen binding meer met het nest. Als ze nog meer eieren in het nest wilde leggen zal ze dat zeker niet meer doen omdat ze beseft dat een roofdier de nestplaats kent. Voor de overige eieren zal ze dan een andere plek zoeken ofwel een ander nest bouwen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De eend zal een nieuw broedsel beginnen en een ander nest maken.