Wat is er aan de hand met mijn koolplantje?

(Zie de bijgesloten afbeelding)

Toegevoegd na 38 minuten:
Het plantje is een Albert Heijn koolplantje. Het plantje begon te groeien tussen mijn basilicum en heb het dus begin deze week verplaatst naar de tuin. Ik geef het plantje niet veel water maar wel dagelijks zodat de grond een beetje vochtig blijft maar niet modderig wordt.

Hopelijk bied dit genoeg informatie voor jullie om een conclusie te kunnen trekken.

Toegevoegd na 2 dagen:
Zou het kunnen komen omdat het 's nachts gevroren heeft? Mijn tomaten en paprika planten liggen er ook slap bij...

Picture for question
9 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is het probleem? Heb je hem binnenshuis laten ontkiemen en toen verpoot. Zo is de vraag een beetje summier en het is niet gebruikelijk dat we moeten raden naar dingen die jij weet.
Erna55
9 jaar geleden
Je vraag : wat is er aan de hand ?
Er lijkt mij niks aan de hand.
JulianJDel
9 jaar geleden
Het plantje is wit en verschrompeld dus ik dacht misschien aan een schimmel. De vraag is of ik het plantje ergens mee moet behandelen, het blaadje er af moet halen of gewoon met rust moet laten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je plantjes zoals kool verpoot worden ze altijd slap. wacht een paar dagen. Ik heb zelf duizenden koolplantjes bij een tuinder in de grond gezet; dan worden ze ook slap maar komen er vanzelf weer bovenop.

Het beste antwoord

Gezaaide plantjes altijd eerst binnen verspenen.
Dat is de plantjes over zetten in b.v. potjes.
Daarna staat de groei even stil.
na een dag of 10, gaan de plantjes weer groeien en als ze flink aan de groei zijn, pas dan kan je ze afharden buiten uit de zon en daarna in je tuin planten.
Zolang het in de nacht zo koud blijft, groeit het niet.
Bijna alle AH kruidentuintjes zijn te vroeg gezaaid en worden te vroeg buiten gezet.
Pas nu zaaien is aanzienlijk beter.