Kunnen jonge fruit en groente planten, nadat ze verzwakt door vorst, er weer bovenop komen?

Ik had een aantal paprika en tomatenplantjes in de tuin geplant maar het heeft een paar nachten gevroren en de plantjes zijn nu zwak en hangen slap. Als ze voldoende water en zonlicht krijgen, en als het vanaf nu niet meer vriest, kunnen ze er dan nog bovenop komen?

Sommigen planten zijn wit aan het kleuren.

9 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Tomaten en paprika's houden van warmte en kunnen niet voor eind mei naar buiten.
Je bent 5 weken te vroeg.
Ook moet je binnen gekweekte plantjes eerst buiten laten wennen aan de temperatuur en het directe zonlicht ( afharden).
Het wit verkleuren is verbranding door direct zonlicht en kou.
Koop een tomaten kasje van plastic, zet daar je plantjes in, misschien dat ze dan herstellen.
Maar belangrijker is nog je meer te verdiepen in het kweken van dit soort planten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
JulianJDel
9 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie! Waar kan ik zo'n kasje kopen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tomatenkasjes kan je kopen op internet en tuincentrum
JulianJDel
8 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Als de bladeren slap hangen zullen deze afsterven, echter als het hartje en het wortel deel onder de grond nog goed zijn, zullen de planten opnieuw uitlopen.
Je hebt dan wel een forse achterstand.

Verder de aanwijzingen van Eddijst goed opvolgen