Dat alles uit oersoep is opgebouwd en verder evolueerde; zie link.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus via primitieve cellen naar meer complexe levensvormen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is niet zoiets als één algemeen aanvaarde evolutielijn. Er zijn evolutielijnen die tot een bepaald organisme leiden maar er zijn lijnen die duidelijk zijn en praktisch vastliggen maar er zijn ook lijnen waar veel discussie over is. Naar ieder bestaand of uitgestorven organisme is een evolutielijn te trekken.

De mens (Homo Sapiens) is de laatste overlevende van het geslacht Homo. In de lijn naar Homo Sapiens bevindden zich bijvoorbeeld o.a. ook Homo Rhodhesiensis, Homo Erectus en Homo Neanderthalensis. Er is nog steeds discussie over de afstamming omdat informatie niet volledig is en er verschillende interpretaties van kenmerken zijn. Zo is er nog steeds discussie of Homo Habilis niet onder Australopithecus geplaatst moet worden.