Wat hoef ik niet te leren voor eindexamen biologie, wat in de binas staat?

Hallo, ik doe dit jaar examen HAVO. Tijdens het leren vroeg ik me af wat ik wel of niet hoef te kennen van de stof. Ik weet dat je sommige onderwerpen over kan slaan, maar ik heb het hier over wat er in de binas staat, en wat je dus niet uit je hoofd hoeft te leren. Heeft iemand hier een overzicht van?

Ik weet dus wel wat ik moet leren, maar niet wat in de binas staat en ik dus over kan slaan.

Het gaat hier om het vak Biologie op 5 Havo niveau.

mvg

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
2.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gewoon alles leren voor je examen, zoals het hoort.

Antwoorden (2)

Er staat niets in je biologie boek dat ook op die manier in je Binas staat. Dus je kan niet stukken uit je boek overslaan omdat het in Binas staat. Binas is een informatieboek, geen leerboek.
Dus wat in binas staat hoef je niet te leren, je moet Binas alleen weten te gebruiken (net als de Bosatlas bij aardrijkskunde).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er staan geen letterlijke antwoorden in de Binas, dus echt iets niet hoeven leren is helaas niet het geval. Wel staan er wat handige tabellen in, zoals een tabel over celdeling, tabellen over zintuigen en de bloedsomloop. Kijk anders het groene gedeelte van de Binas nog even door en kijk wat terug komt in het boek. Zo heb ik het ook gedaan en uiteindelijk staat er nog heel wat handigs in.