Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom hebben katten en honden geen navelgaatje ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
10.3K
nounka
8 jaar geleden
omdat je dat niet ziet door hun haar wil het nog niet zeggen dat het er niet is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik was verrast door deze vraag. Dank je om hem te stellen, jofje! Het is mooi dat je dit soort dingen in vraag stelt, en als ik ook begon te twijfelen, voel je dan zeker niet alsof je een domme vraag hebt gesteld, integendeel! Durf dit verder te doen en het zal je een veel hogere intelligentie bezorgen dan mensen die stoppen met vragen (is niet zagen)!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Elk zoogdier heeft ooit via de navelstreng vastgezeten aan zijn moeder. Nadat de puppy geboren is zit er nog een klein stukje navelstreng vast aan zijn buik. Dit stukje sterft af en de navel (bij de hond een klein litteken) blijft over. Een hond heeft dus een navel!
(Lees meer...)
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat ik bedoelde is dat bij mensen een duidelijk zichtbaar/voelbaar 'putje' [soms uitstulping] ontstaat en voor zover ik weet bij dieren niet. Geneest het bij dieren beter door bv stoffen in het speeksel [bij het doorbijten vd navelstreng/likken vd wond] ?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding