Nee hoor. Klimop bevat geen schadelijke stoffen of schadelijke hoeveelheden van stoffen. Tegenwoordig worden veel natuurgebieden begraasd door koeien, met name Schotse Hooglanders, en die eten ervan zonder er een centje last van te krijgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En hoe zit het met de informatie op deze site:
http://www.gddiergezondheid.nl/diergezondheid/management/giftige-planten Ik zie veel verschillende meningen ik zou er toch voorzichtig mee zijn aangezien er glycosiden in zitten die een farmacologische werking kunnen hebben.
Ik vermoed dat de dosis de verschillende meningen kan verklaren.