Zijn er omstandigheden waardoor je 's-nachts meer ziet dan overdag?

Als je heel veel licht in je ogen krijgt zoals met vol daglicht, word je oogpupil kleiner, hierdoor valt er minder licht naar binnen. Terwijl als het heel donker is je pupillen heel groot worden waardoor er meer licht naar binnen kan. Maar zijn er dan omstandigheden waardoor je dan bijv. s-nachts meer kunt zien dan overdag, of is dat nooit mogelijk?

erotisi
8 jaar geleden
in: Biologie
Amadea
8 jaar geleden
Alleen nadat je een infraroodbril hebt opgezet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Alleen nadat je een infraroodbril hebt opgezet."
Dan nog zie je niets meer dan overdag...

Het beste antwoord

Ja zoals altijd als het donker is en geen wolken de sterrenhemel en spoken alhoewel dat laatste meer met je fantasie te maken heeft dan met je ogen.
Eigenlijk kun in de nacht allerlei zwakke lichtobjecten zien dus sterren, meteorieten, glimwormen, vuurvliegen, bioluminescentie ed.
Als je pupillen klein zijn omdat je net uit een verlichte ruimte komt dan duurt het even voor je ogen zich hebben aangepast.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Andere dingen is iets anders dan meer dingen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat een kromme eerste zin! Wat bedoel je?