Wat gebeurt er als je na het eten veel water drinkt?

Stel je hebt teveel suikers of vet gegeten, werkt het dan door veel te drinken om te voorkomen dat die voedingstoffen worden opgenomen in je bloed, of is het slechts uitstel van exucutie?

erotisi
8 jaar geleden
in: Biologie
Erna55
8 jaar geleden
Voedsel wordt opgenomen in het bloed.
Vocht en af afstoffen worden door de nieren uitgescheiden.
Voor simpele uitleg :
http://www.schooltv.nl/video/de-mens-spijsvertering/
Erna55
8 jaar geleden
Tweede zin: vocht en afvalstoffen ....
Utrecht
8 jaar geleden
Hoe zou extra water de opname van voedingsstoffen vertragen? Daar is geen mechanisme voor; het helpt juist om voedingsstoffen op te lossen en daarmee beter/sneller opneembaar te maken.
erotisi
8 jaar geleden
Ik hoorde wel eens dat je kort na het eten beter niets meer kon drinken om dat je daar mee alles weg zou spoelen. Fabeltje dus?!
Ritsuka
8 jaar geleden
Het zit in je maag, dan word het gewoon verteerd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je onder drinken 'alcohol drinken' verstaat dan kan dat er inderdaad voor zorgen dat er minder wordt opgenomen in het bloed. De volgende stap heet dan: 'tactisch kotsen'.

Het beste antwoord

Nee, dat werkt niet. Water remt opname van voedingsstoffen niet en zorgt ook niet voor snellere darmpassage.
tinus1969