groeien (teen en vinger)nagels van achter naar voren of (ook) van onderop?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
Ritsuka
8 jaar geleden
alleen van achter naar voren, vanuit de wortel (nagelbed). Ik heb eens teennagel eraf gehad

Het beste antwoord

Nee, ze groeien vanonder de nagelriem en worden onderweg niet dikker.

Toegevoegd na 3 minuten:
Onder je nagelriem worden steeds nieuwe keratine-cellen aangemaakt die de nagel naar voren duwen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De nagels zijn dood materiaal, die groeien zelf dus niet van voren naar achteren, het beginpunt van de groei is onder het halve maantje(het witte maanvormige deel op de nagel.)
Rieneke1
8 jaar geleden
Moet je geen kalknagels hebben, die worden helaas wel steeds dikker.
Erna55
8 jaar geleden
Een kalknagels groeit niet van onderaf. De nagel wordt dikker omdat er tussen de laagjes een schimmel groeit.