Kunnen afro amerikanen hun haren niet zo lang laten groeien als indo eruopeanen?

Afro Amerikanen dragen vaak kunsthaar als ze lang haar hebben en ik vroeg mij dus af of daar een biologische reden voor is. Dus dat het technisch niet mogelijk is om hun haren gewoon vanzelf lang te laten groeien o.i.d.

Toegevoegd na 44 seconden:
Of dat het gewoon afbreekt door chemisch straighten wellicht.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
2.4K

Antwoorden (3)

Kroes haar is moeilijk te onderhouden, vooral wanneer het lang is. Daarom wordt het vaak kort gehouden of nep haar gebruikt. Maar het is niet onmogelijk lang kroes haar te hebben..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Nep haar? Wat bedoel je daarmee?
Mijn collega is Afrikaanse, dus even gevraagd. Volgens haar scheelt het wat van ras tot ras, maar als zij haar haar laat groeien, groeit het gewoon naar omhoog. Je krijgt dan die "Afro-look" uit de jaren 60. Uiteindelijk gaat het dan wel platter vallen, maar het duurt héél lang, en dan wordt het van boven plat, plus uitlopende kroezen opzij.
Zij zegt dat het echt niet te doen is om je haar te laten groeien als je kroeshaar hebt zoals zijn.
De kroezen eruit halen is zo wat tegengesteld aan onze "permanent", en dus heel slecht voor het haar. Invlechten en pruikjes zijn dus handige oplossingen.
8 jaar geleden
Dit is de reden waarom bij bepaalde groepen, het haar steeds gaat krullen en dat ze daardoor het vaak kort houden: "In de huid (met name boven op je hoofd) zitten haarzakjes. Op de bodem van deze haarzakjes groeien nieuwe haren die via een dun gangetje naar buiten groeien. Voor elke afzonderlijke haar is er een haarzakje.
De vorm van de gangetjes van deze haarzakjes bepalen of je krullen krijgt of juist stijl haar. Is het plat dan ontstaat er een krul en een rond haarzakje geeft stijl haar.
De vorm van de haarzakjes is niet bij iedereen hetzelfde waardoor sommige mensen krullen hebben en anderen stijl of golvend haar. Net als bij de kleur van je ogen staat de vorm van je haarzakje al vast voordat je geboren wordt."

Het meeste schaamhaar krult ook. Dit komt omdat de haren plat zijn en niet rond.