Wat is de naam van deze grote plant met een "harige" stam en grote donkergroen tot lichtgeel uitlopende bladeren?

Bij mijn buurvrouw staat deze statige grote plant tegen de muur aan.
Ik ben benieuwd wat voor een plant het is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
1.4K
Erna55
8 jaar geleden
Het is een van klimop soorten. De Latijnse naam is Hedera.
Rieneke1
8 jaar geleden
Ik denk dat het de hedera canariensis is.

Het beste antwoord

Lijkt mij een bonte klimop.

Toegevoegd na 22 minuten:
De bonte klimop is een verzamelnaam voor alle klimopsoorten die meerkleurige bladeren dragen, zoals bijvoorbeeld de Hedera Helix Marginata Elegantissima, Hedera Colchica ‘Sulphur Heart’ of Hedera Algeriensis.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank. Had enige moeite dit te geloven, maar bij googelen blijkt dat dit soort planten inderdaad voor hevige reacties kunnen zorgen...