Dit is een Sabelsprinkhaan. Er zijn vele typen van. Omdat de verschillen soms heel klein zijn is het vrij lastig te determineren welk type het precies is. Niet alle sprinkhanen hebben vleugels.
Deze lijkt het meest op een Saga pedo. Vaak is het zo dat de kleuren niet helemaal overeenstemmen met het standaard beeld van een sprinkhaan. Ook is uit de foto niet helemaal op te maken hoe groot deze precies is. Hier in Nederland is de Saga pedo heel zeldzaam. Hij komt niet vaak voor buiten het Middellandse Zee gebied. Dus dat je hem in Spanje tegenkomt is niet ongewoon.

Toegevoegd na 6 dagen:
Het staat toch heel duidelijk vermeld in onderstaande bron.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is een Ephippiger ephippiger, en vanwege de lange legboor een vrouwtje. Het lijkt door het halsschild net of het dier een zadel achter de kop heeft. Deze sabelsprinkhaan laat luid gesjirp horen.

In wikimedia staat een foto van wat groener exemplaar van dezelfde soort: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/45/Bush_cricket,_Ephippiger_Ephippiger_in_France.jpg en daarmee weten we gelijk ook dat de Engelse naam "bush cricket" is.
Amadea
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Als je een plaatje van de Saga Perdo had opgezocht had je zelf al ontdekt dat dat een andere soort betreft.