Welk hersendeel zorgt ervoor dat je bewust bent van je eigen gevoelens?

Stel je bent bang of verdrietig, welk hersendeel zorgt ervoor dat je je bewust bent van deze gevoelens zodat je ook weet/begrijpt wat je voelt?

erotisi
8 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Je vraag suggereert dat het brein ons bewustzijn produceert, de wetenschap is nog onzeker over hoe dit werkt. Het is dus nog onduidelijk of het bewustzijn onafhankelijk van ons brein opereert of niet.
Een stroming wetenschappers is bezig met onderzoeken in hoeverre ons brein ons bewustzijn faciliteert in plaats van dat het ons bewustzijn zou produceren. Vooralsnog is dan nog steeds onduidelijk welk onderdeel het eventueel zou produceren danwel faciliteren.