Wat doen vleermuizen op zee?

Ik heb zojuist op het internet gelezen dat er vleermuizen voorkomen in of op windmolenparken in de noordzee.
Ik vraag mij eerlijk gezegd af wat ze daar doen, aangezien vleermuizen geen vis eten maar insecten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ze hadden het over "foerageren" (goed gespeld?) volgens mij is dat het nuttigen van voedsel.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
WimNobel
8 jaar geleden
"Foerageren" wordt inderdaad zo gespeld, en niet met "ou" zoals het franse woord waarvan het is afgeleid.

Antwoorden (1)

De Japanse dansmug wordt sinds 1963 in de Noordwest-Europese kustwateren aangetroffen. Dit insect, dat oorspronkelijk uit het gebied van Japan en Hawaii komt is een onopvallende maar zeker ook interessante nieuwkomer op onze kust. Interessant, omdat de larven in ons brakke en zoute water leven. Juist in die omgeving treffen we hier slechts zeer zelden en maar heel weinig soorten insecten aan. Lokaal, op o.a. boeien en windmolens op de Noordzee, heeft deze soort zich al massaal gevestigd.

Toegevoegd na 7 minuten:
" De meeste vleermuizen werden aangetroffen in de herfst, en in mindere mate de lente. Het gaat dus met name om trekkende soorten die net als veel vogels in lente en herfst migreren naar andere oorden. "

Toegevoegd na 2 dagen:
Besluit: deze Noordzee-vleermuizen vinden daar al foeragerend bovengenoemde insecten ( muggen ).
Z512099
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Wat hebben dansmuggen te maken met vleermuizen?
Z512099
8 jaar geleden
Dansmuggen zijn insecten en vleermuizen zijn, zoals u weet, insecteneters.
Amadea
8 jaar geleden
Kan je dan ergens het bewijs vinden dat die vleermuizen op zee dansmuggen consumeren?
Rieneke1
8 jaar geleden
Interessant, +
Z512099
8 jaar geleden
Amadea, de bronnen vermelden geen bewijs dat vleermuizen op zee dansmuggen verorberen, er is hierover nog te weinig onderzoek gedaan; echter vind ik het heel aannemelijk dat die vleermuizen tijdens hun kort - of langer verblijf op de windmolenparken in de Noordzee deze muggen eten aangezien deze daar massaal voorkomen.