Kan een insectje achter je oog komen als het in je oog is gevlogen?

Stel je bent aan het fietsen en ineens vliegt er een vlieg in je oog. Meestal kun je die er wel uit peuteren, maar kunnen die ook achter je oogbol terechtkomen en daar wat zitten te vervelen?

Toegevoegd na 38 seconden:
en met oog bedoel ik dus de oogbol

erotisi
7 jaar geleden
in: Biologie
1.9K

Antwoorden (1)

Nee. Het kan wel helemaal achter in een hoekje terechtkomen. Maar je oogbol zweeft niet vrij in je oogholte, dus achter je oog komen is onmogelijk. Als je flink knippert en even alle kanten op kijkt zul je merken dat het zwarte frommeltje weer zodanig naar voren komt dat je het kunt weghalen.
Amadea