Een blinde die hallucinerende middelen neemt, ziet die wel de 'geometrische hallucinaties' e.d?

Ik kwam hier op door de vraag:"Horen dove, schizofrene mensen stemmen?".

Stel een blinde neemt LSD of paddo's oid. Hoe ervaart die dat? Dat z'n zichtbare werkelijkheid 'verdraaid' wordt is natuurlijk vrij onmogelijk, maar de geometrische patronen die zichtbaar worden en los staan van de werkelijkheid (je ziet ze ook met je 'ogen dicht'), worden die wel waarneembaar voor hem/haar? Of wordt alleen de audio input beïnvloed, samen met de gedachtenwereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Jazeker, maar alleen wanneer de blinde niet vanaf zijn geboorte blind is geweest. In 1963 is er een test geweest op een aantal blinden.

Mensen die hun zicht ooit hebben verloren gaven aan felle kleuren en draaiende vormen.

Mensen die blind geboren waren gaven dat niet aan, waarschijnlijk omdat hun hersenen nooit doorontwikkeld zijn voor een visueel ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hij ziet hetzelfde dat hij altijd ziet of vroeger heeft gezien.
Meestal hebben ze lichtflitsen in kleuren of witten.
Mijn tante ziet flitsen en schimmen. Als ze droomt droomt ze ook over flitsen en schimmen.
Zo zal het in een trip ook zijn.