Dit is serieus bedoelt; krijgen vrouwelijke dieren ook een orgasme?

Hebben vrouwelijke dieren een klitoris?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Het beste antwoord

Als we dan toch vragen zo vaak opnieuw gaan stellen, ga ik ook maar gewoon mijn antwoord opnieuw geven:

Ja, vrouwtjes-makaken (apensoort) hebben ook orgasmes. Zie bron 1.

En vrouwtjes-bonobo’s hebben ook seks met elkaar, waarbij ze geluiden maken die lijken te duiden op orgasmes.
Zie bron 2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien wel de dolfijn, dat zijn namelijk de enige dieren die ook sex hebben voor hun plezier, dus zonder dat het vrouwtje haar vruchtbare periode heeft gehad. Je zou toch denken dat ze dat niet zo maar doen ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
p.s je hoeft niet perse een klitoris te hebben om een orgasme te krijgen dus eigenlijk zijn het 2 vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel meer dieren die buiten de vruchtbare tijd seks hebben, bijvoorbeeld bonobo's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die apen verkrachten het vrouwtje gewoon, dat is geen sex voor je plezier.
Rieneke1
13 jaar geleden
nee hoor carina, bonobovrouwtjes worden echt niet verkracht, en lijken veel plezier te hebben tijdens het sexen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens, maar bonobo's gebruiken sex dan ook veelal als een middel om sociale relaties te onderhouden. En dat niet alleen tussen mannetjes en vrouwtjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkrachten? Hoe kom je daar nou bij? Bonobo-vrouwtjes initiëren juist vaak seks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dolfijnen zijn niet de enige dieren die sex hebben voor hun plezier hoor, makaken en bonobo's ook.
En van makaken is bekend dat de vrouwtjes ook orgasmes hebben. Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/dieren-vrouwelijk-geslacht-mensen-hoogtepunt.66978
nee, behalve de dolfijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor een vrouwtjesvarken {zeug} heeft een klitoris