Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als we weten dat het slecht gaat met het milieu, waarom wachten op de nare gevolgen voordat we echt in aktie komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
867

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat met heel veel dingen pas maatregelen worden genomen als het kwaad al geschied is. De mens ziet het pas als het gebeurt is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Hier komt het spreekwoord "Als het kalf verdronken is, dempt men de put" nou vandaan.

De menselijke natuur is nou eenmaal eerst zien dan geloven behalve als je gelovig bent)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat aan de veroorzakers van het slechte millieu veel geld verdient wordt en omdat hier veel macht mee samenhangt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We... Je spreek over "we", maar er is geen we... Er is "ik en hij" en geen "we"...

Kijk eens mee als het "ik" is die mag beslissen...

Als jij mocht beslissen of een boom gekapt mocht worden in het Braziliaanse regenwoud, dan zou je zeker nee zeggen, maar als jij met elke boom die jij toestaat gekapt te worden €0,10 op je bankrekening gestort zou krijgen, zou je dan nog steeds ertegen zijn? En als het bedrag nu eens €10 per boom zou zijn?

Waar ligt de grens?

Als het kalf verdronken is, dempt men de put...

Dat geldt ook voor de aarde, wellicht...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je zeker dat over 20 jaar het niet weer kouder word? Ik zou zelf eerst wel eens willen zien dat het mis gaat, als dat zo is, hebben we pech, maar als dat nou niet zo is doen we dom voor niks. Oké, slecht voorbeeld, maar je snapt t wel :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er aardig wat mensen *kuch* valentino *kuch* zijn die nog steeds niet willen erkennen dat er problemen zijn. Omdat ze niet genoeg kennis van zaken hebben.
En omdat het veel geld kost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we WETEN dat het slecht gaat, komen we in aktie.
Niet als ons dat door éen of andere charlatan wordt opgedrongen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij ligt het antwoord op het psychologisch vlak.
Als veertig mensen verantwoordelijk zijn voor het schoonhouden van een ruimte dan ruimt niemand wat op tenzij er heel goede afspraken met sancties zijn.
Hetzelfde geldt het milieu: iedereen is verantwoordelijk dus bijna niemand voelt zich verantwoordelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld en de zorgen zijn voor morgen. Wie dan nog leeft..
In je eentje doe je niet veel, maar er zijn al wel veel mensen die op kleine iets proberen te doen door meer bewust met materialen om te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding