Waarom doen mieren dit?

http://www.youtube.com/watch?v=2fFgHUL8Oiw&feature=related

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.3K

Het beste antwoord

Staat eronder:

Zo nu en dan een "soldaat" mier die het geurspoor plaatst voor de andere, verdwaald. Als dat gebeurd doet hij wat de mier voor hem aan het doen is, als de leider het geurspoor volgt en de rest volgt gaan ze rond in cirkels, als dat dichtbij een colonie gebeurd, zal de hele colonie volgen. sommige van deze cirkels kunnen tot wel 12 voet wijd worden en marseren door totdat de desbetreffende mier dood gaat.

Every now and again an army ant (which sets out the scent trails for the other ants) gets lost. It then just does whatever the ant in front of it is doing. If the leading ant tries to follow the scent trail of the ant that's following it, it ends up going in circles and if it's close to the ant colony, the entire colony will follow. Sometimes these circles are up to 12 feet wide and keep marching for days until the ants die.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ook mieren doen duidelijk aan de ochtendgymnastiek
ik denk als een mier rond loopt de rest vanzelf volgt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongetwijfeld hebben de mieren dit afgekeken van de Islamieten die de rondgang maken rond de kaaba in Mekka.
Of was het andersom?

Toegevoegd na 1 uur:
Laat maar komen die minnen...