Kan de break-evenomzet hoger zijn dan de netto-omzet?

Stel, het gaat al niet zo goed met een bedrijf. Maar kan het bij een bijna-faillissement zo zijn dat de break-evenomzet hoger is dan de netto-omzet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Economie

Het beste antwoord

Break even is het punt dat je je schulden kan betalen maar je maakt dan geen winst. Netto omzet is vanaf 0€ dus de breakevenomzet kan hoger zijn. Je maakt dan dus verlies.