ik krijg binnenkort een welsh a pony, weten jullie soms wat ik hem kan geven als voeding buiten hooi en gras :) ???

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hoor je toch hier niet te vragen?!
Als je zo'n dier aanschaft zou ik me daar echt even behoorlijk in verdiepen. Dus boeken lezen en informatie vragen aan fokkers etc.
En het gaat dan niet alleen om welk voer, maar ook om de hoeveelheid die je geeft, wat weer samenhangt met gewicht enz.
Echt even naar de bieb, lovemypony!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
eerst een beest aanschaffen en je er dan pas in verdiepen...slecht

Antwoorden (1)

Een welsh pony is een warmbloedig pony. In de basis hoef je deze niet bij te voeren.
Ook is de voeding afhankelijk van de leeftijd. (Als het een jong beestje is dan heeft het voor de groei moet je zorgen voor een goede calcium fosfor verhouding bijvoorbeeld met podogrow).
Uiteraard kan je een paard altijd een worteltje of appeltje tussendoor geven maar net als met mensen snoep moet je dat met mate doen (en natuurlijk mag de pony dan niet net allergisch zijn).
Wanneer een pony heel hard moet werken kun je hem krachtvoer bij geven.

Dit en nog veel andere factoren zijn bepalend voor de voeding van een paard.

Maar als ik je vraag letterlijk zou beantwoorden dan zou ik een lijstje kunnen maken van de volgende dingen (als de pony natuurlijk niet allergisch is).

Appels,
Wortelen,
Bix,
Granenmix,
Lucerne,
Haver,
Slobber,
Priorix,
Musley,
Gerst,
Zemelen,
Pepermuntjes,
Suikerklontjes,
Paardensnoepjes,
Lijnzaad of mais of zonnebloem olie,
Suikerbiet,
Mais,
En nog vele vele anderen.