Gaan kippen dood na een kleine verwonding?

Ik heb sinds een half jaar twee Amrock krieltjes en alles ging prima tot twee weken terug. Beide kippen liepen ineens bloedend in de tuin. Aan hun gedrag was niks te merken. Ze bleven echter eraan pikken. Spray gekocht, maar toch beiden dood gegaan. De wondjes, bij eentje op de vleugel en bij eentje in de hals, waren echter niet groter dan 3mm.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Misschien aan ontsteking of een infectie? Heb ook kippen half levend nog zien rondlopen na een aanval van een vos, en 2 weken later weer springlevend:) dus hoeft niet persé door verwonding te komen.
Je kan trouwens altijd een vee arts om hulp vragen. Doen ze (bijna allemaal) vrijblijvend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kippen kunnen forse verwondingen prima overleven.
Binnen enkele weken kan een grote wond spontaan genezen.
Dus dat kan het niet zijn.
De wondjes waar je het over hebt, lijkt op een aanval van een rat.
Mogelijk is er bij die beten een bacterie in de kip gekomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heb hier ook katten lopen toch is het gebeurt, eerst de kippen later de parkieten.