Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt het bij een koe voor een hap gras het spijsverteringsstelsel is gepasseerd?

Ongeveer?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gras licht zwaar op de maag :) het schijnt heel te duren met al die magen die een koe heeft . Toen ik heel lang geleden bij de boer hielp en ik zag al die koeien vlaaien en er na vroeg , zei men het kan wel vier duren maar ?? Voor dat groen bruin wordt .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vier dagen .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Circa 50 a 60 uur; het is enigszins afhankelijk van of de koe veel melk geeft of dat zij droog staat. Bij koeien die veel melk geven verloopt de spijsvertering wat sneller. De bron gaat over een experiment waarbij werd gemeten hoe snel Holsteinkoeien hun voedsel verteerden. het verschil in snelheid van spijsvertering tussen veel melk geven en droog staan was circa 15%.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie! Ik neem aan dat de spijsvertering bij vleeskoeien wellicht iets sneller zal gaan, maar dit is een goede indicatie

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding