Hoe weet ik wat de werkzame stoffen zijn in een homeopathisch geneesmiddel Waar kan ik uitleg/vertaling van de Latijnse namen vinden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
8 jaar geleden
post die namen eens hier
Amadea
8 jaar geleden
Meestal als ik op zo'n naam googel dan komt de betekenis vanzelf naar boven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een homeopathisch middel is geschud water dat soms minder dan een molecule van de werkende stof bevat.
Dat het werk, wordt hier in het lang en het breed gemotiveerd. http://www.infowebweistra.eu/homeopathie-wetenschap.htm
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je wilt latijnse namen gaan vertalen.
Maar latijn is een taal, een taal die over de hele wereld het zelfde is.
b.v. Calendula is de latijnse naam voor goudsbloem.
Ook al vraag je in Amerika naar Calendula, dat weten ze welke plant je bedoelt.
Maar ze noemen het zeker geen goudsbloem.
Zo zijn er ook nog eens voor bepaalde planten meerdere goede nederlandse namen voor een plant, komt daarbij ook nog eens de lokale namen ( dialect) dan is het helemaal verwarrend.
Er zijn wel planten met wel 10 verschillende namen.
Juist daarom zijn de planten namen in het latijn.
En zoek je op internet met de juiste botanische naam ( latijn) dan kom je bij de juiste plant en kan je zo de werkzame stoffen op zoeken.
Maar veel homeopatische geneesmiddelen bevatten behalve plantendelen, soms ook dierlijke stoffen, ook met een botanische naam.
Maar er kunnen ook mineralen aan zijn toegevoegd, of andere vul- of bindmiddelen.
Alle stoffen die vermeld worden zijn grotendeels de werkzame stoffen.
Of waarvan wordt verwacht dat ze mogelijk werkzaam kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
eddijst, er worden vaak stoffen (geneesmiddelen) en kruiden aangeboden onder de noemer homeopathie, maar dat is het in werkelijkheid niet.
De enige echte homeopathie is geschud water met een minimale stof aanwezig die de behandelde ziekte juist veroorzaakt...
Zie verder link:
http://www.homeopathiesittard.nl/klassieke_homeopathie.php en
http://nl.wikipedia.org/wiki/Homeopathie
Cryofiel
8 jaar geleden
"werkzame stoffen" en "homeopathie" sluiten elkaar min of meer uit, net als "homeopathisch" en "geneesmiddel". Althans als je, zoals Fader terecht opmerkt, uitgaat van de "echte" homeopathie. Er zijn inderdaad meerdere vormen van kruidengeneeskunde die wel echt werkzame stoffen bevatten en die (weliswaar onterecht) ook vaak 'homeopathie' worden genoemd.

Antwoorden (1)

Hier vind je al een hele lijst:
http://www.dehelianthus-haarlem.nl/kruiden/lat_ned/kruiden_a.html

Toegevoegd na 4 minuten:
Homeopathische middelen mogen geen klachten meer omschrijven waarvoor het product werkzaam zou zijn, dit omdat de meeste middelen niet in het register van geneesmiddelen zijn opgenomen en ook geen bewezen werking hebben. Maar je kunt de verkoper wel om meer informatie en uitleg vragen, zij hebben vaak wel een boekje met de informatie tot hun beschikking.