hoe kan je kelvin om rekenen naar celsius?

ik heb morgen een pw over nask en wil weten of deze uitkomsten kloppen

500C= 773 K
-25K= KAN NIET C
25K=-248 C
35C=308 K
-50= 223 k
400k= 127 c

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22K

Het beste antwoord

Klopt:)

Toegevoegd na 2 minuten:
0 graden Celsius is 273 Kelvin. Het verschil is dus telkens 273 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt :D:D

Andere antwoorden (3)

-25K bestaat niet: Kelvin gaat nooit onder de 0. Voor de rest klopt het, je kunt het via onderstaand programma ook eenvoudig uitrekenen. Succes met je PW Nask!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je graden Kelvin wil omrekenen naar graden Celsius dan moet je van de temperatuur in Kelven 273 aftrekken om uit te komen in graden Celsius.

Omgekeerd, omrekenen van graden Celsius naar graden Kelvin dan moet je er 273 bij optellen.

Een negatieve temperatuur in Kelvin bestaat niet.
Een negatieve temperatuur in Celsius bestaat wel, maar
niet lager dan -273
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
273,15 graad kelvin = 0 graad celsius (als je achter de komma wilt rekenen tenminste, zoals onder laboratorium omstandigheden)
en 1 graad stijging bij kelvin is net zo veel als 1 graad stijging bij celsius.

De al genoemde 273 graad is voor normaal gebruik een goede reken methode.