Zoals honni zegt, 2 kg
Water van 4 graden is 1 kg per liter. Warmer water is iets lichter maar dat is met een gewone keukenweegschaal te verwaarlozen.
Het volume van je suikeroplossing zal wel iets groter worden door de suiker die in het water opgelost is. Die moleculen moeten toch ergens blijven

Toegevoegd na 1 minuut:
maar ook dat volumeverschil zal met huis/ keukenapperatuur wel te verwaarlozen zijn
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het volume zal met name vergroten door de hoeveelheid suiker die NIET in het water oplost.
anneliez
13 jaar geleden
mijn natuurkundelessen zijn al van heel lang geleden, sorry.
anneliez
13 jaar geleden
ok, bedankt voor de info, klinkt wel logisch. Ik was n beetje in de war met het gegeven dat 2 vloeistoffen van een liter samen niet precies 2 liter wordt, maar iets minder.
Klopt toch? of moet ik daar n vraag aan wagen?;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mij lijkt ook dat als je suiker in water oplost, het totaal volume minder is als de 2 apart. de suikermoleculen zitten immers tussen de watermoleculen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk eerder dat de watermoleculen tussen de suiker mocelulen zullen zitten, dan dat de suikermoleculen tussen de watermoleculen zullen zitten.

Andere antwoorden (8)

Héél simpel: 2 kilo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 kilo inderdaad. Door iets te mengen wordt de massa niet meer of minder. Dus wat je er instopt is hoe zwaar het weegt.

1 liter water weegt 1 kilo.
1 kilo water + 1 kilo suiker = 2 kilo.

Vergelijk het met 1 kilo suiker en 1 kilo meel. Je kunt het door elkaar mengen, maar het wordt er niet meer of minder van. Hetzelfde geldt voor water.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens is dit wel afhankelijk van de temperatuur van dat water. 1 liter ijs weegt minder dan 1 kilo (ijs neemt meer ruimte in dan vloeibaar water). Maar voor normale berekeningen mag je ervan uitgaan dan 1 liter water 1 kilo weegt.

Overigens maak je niet ook 2 liter suikerwater hierdoor. 1 liter is 10cm*10cm*10cm inhoud. De inhoud van 1 kilo suiker is minder dan 1 liter. Je krijgt dus minder dan 2 liter suikerwater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weeg eerst wat een liter water weegt en tel dat op bij de kilo die je al weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 kilo suikerwater!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het wordt 2 kilo, maar niet 2 liter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
wat is hier nou mis mee? volgens mij correct dus een + om die minnen te compenseren
Het gewicht wordt 2 kilo. Maar een liter water kan geen kilo suiker bevatten dus het zal geen homogene massa worden maar een laag suiker en een laag suikerwater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er van uitgaande dat het water 4° C is (want dat weegt 1 kg) weegt de totale oplossing 2 kg.
Tafelsuiker lost erg goed op in water (bij kamertemperatuur tot wel 2,0 kilogram in een liter, bij 't kookpunt ongeveer 5 kilogram). Een verzadigde suikeroplossing is de zoetst smakende vloeistof die er bestaat. Geen enkele zoetstof kan hieraan tippen, zelfs al zijn die bij lage concentraties tot duizenden malen zo zoet als een vergelijkbare hoeveelheid suiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 kilo suiker en (=1 kilo) en 1 L water (=0.998 kilo) dus 1, 998 kilo
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's zeker bij kamer temperatuur?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoelde kamertemperatuur.