Ja want als de bliksem het water raakt gaat de elektriesitijd alle kanten op dus alsjeblief duikt is de afstand groter tussen jou en deinpekt dus voel je minder
Ps
Ik ben er geen kenner in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
De bedoeling van een kennissite is dus dat je antwoord geeft op een vraag waar je wél een kenner van bent. Met een onzinantwoord is de vraagsteller niets geholpen.....

Andere antwoorden (4)

Dat maakt zeker uit. Zoals je waarschijnlijk weet geleid water electriciteit. Dus je wordt alsware levend gefrituurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MMMMMMMmmmmmmm........ lekker
Als je duikt, kun je idd niet getroffen worden. Maar je zult toch op een gegeven moment weer boven moeten komen^^. En je weet nooit wanneer de bliksem inslaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je blijft op de plek waar je staat ligt of stil in het water ligt, gebeurt er weinig dan is er geen verschil.

korte uitleg: de bliksem slaat ergens in met zeg +10miljoen volt en raakt iedere meter verder 100.000 volt kwijt, doe je een stap beweging dan heb je het (spannings)verschil te pakken.. dus kleine stapjes of niet bewegen is het beste, dit geld ook voor duiken probeer maar stil te blijven liggen onderwater dan lukt het wel.... :(

op you-tube heb je een filmpje van een week geleden de bliksem slaat in op een voetbalveld de rennende spelers vallen op de grond (staan onder stroom) de stil staande niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zowel water als het menselijk lichaam is een goede geleider, dus waar je je ook bevindt in het water, het is een gevaarlijke plaats.
Als het gaat onweren dien je zo snel mogelijk het water te verlaten om te gaan schuilen in een huis met gesloten ramen en deuren of in een auto.
Nooit onder bomen en als het even kan niet in het open veld.