kan sterling zilver / .925 zilver onder water?

Dus wordt het niet bronskleurig ofzo?

Toegevoegd na 8 minuten:
Gaat ie verkleuren ozo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (3)

De bronzige kleur die je bedoeld ontstaat vaak door de zuurgraad in je huid, door gebruik van parfum enz ook. Water kan dus gewoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gewoon water is wel, dus onder de douche is geen probleem, vond het zelf altijd wel een fijn idee om met mijn zilveren ketting(en) onder de douche te gaan, wordt daar het vuil ook uit gespoeld...
In zwembaden en zeewater kan het zilver wel verkleuren, al hoeft dat niet. Heb jaren een armband gehad en die is maar één keer verkleurd (zwartachtig) in een zwembad.

Als het verzilverd is (sterling zilver wordt vaak gebruikt i.c.m. met verzilverde attributen) dan kan het door slijten (gebruiksslijtage) wel koperkleurig worden, maar niet door water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het verzilverd is, staat er geen 925 stempel in!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel niet, maar daar doet niet iedereen even moeilijk over, zeker in het buitenland niet... Zilver wordt niet apart gekeurd zoals bij bijvoorbeeld trouwringen. Daar staat dan ook altijd een keurmeesterstempel in. 925 zilver bestaat voor 92,5% uit zilver, en vaak is de overige 7,5% koper. Wat ook gelijk de reden is waarom sommige mensen groene strepen in hun nek krijgen van zilveren kettingen (koper slaat groen uit).
Zilver wordt bruin van licht en lucht, niet van water. Maar zelfs als het bruin is wordt het vanzelf weer mooi als je het draagt.