In een vaste stof zal dat moeilijk gaan.
In een vloeistof wel

Toegevoegd na 3 minuten:
Nu lost ijzer in water niet op.
Als je ijzervijlsel in olie doet, krijg je wanneer je er een magneet bij houdt een mooi verschijnsel. Een soort vloeibare magneet. Een beetje olie blijft er al snel aan het ijzervijlsel zitten wanneer je het er met een magneet probeert uit te halen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wel weet ik een oplossing waarbij witte bloedcellen van ons afweersysteem (macrofagen) heel fijn ijzer kregen aangeboden. Vervolgens kon je die cellen dan er met een magneet uithalen. Dat gebeurde dan niet in ons bloed maar in een reageerbuis.

Toegevoegd na 6 minuten:
typefout: oplossing moet zijn toepassing.