Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe worden vlinders (vuurwerk) gemaakt?

Tijdens nieuwjaar heeft een vriend van mij een ongelukje gehad met een vlinder. Hij haalde het kruit eruit, maar toen daar een vonkje opkwam ontplofte het meteen. Hoe worden dan vlinders gemaakt? Want dat lijkt me supergevaarlijk!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
917
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet voor niks illegaal.
Reddie
12 jaar geleden
Het is ook supergevaarlijk, maar aangezien je er de kost mee kunt verdienen zijn er altijd mensen die het willen doen.
Het gaat dan ook wel eens mis (Culemborg, Enschede).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik kan je alleen antwoord geven hoe ze worden gemaakt in de zin van de inhoud van een vlinder. In een vlinder zit flash of wat ze ook wel noemen zilverkruit. Flash is een explosief mengsel wat ze gebruiken voor flitseffecten en knallen.

Flash bestaat uit 3 bestanddelen, nitraat, kalium en aluminium of magnesium als brandstof.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zal wel genoeg informatie zijn;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoop ik ja. Ik nam aan namelijk dat er meer gedoeld werd op de inhoud van een vlinder dan de manier hoe het kartonnetje gevouwen wordt en in dozen wordt verscheept.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nouja, ik bedoelde eigenlijk hoe ze dit kruid dan in het omhulsel deden want als het zo snel ontploft lijkt me dat heel gevaarlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen komen er GEEN vonkjes bij als iemand met vuurwerk werkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het zou altijd om de een of andere reden per ongeluk fout kunnen gaan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding