Om het zuurstofgehalte van water te verhogen zijn er verschillende mogelijkheden.
Pure zuurstof toevoegen is het effectiefst. Je kan ook beluchters gebruiken, pompjes dus die lucht toevoegen> hier zitten aan het uiteinde meestal kleine poreuze steentjes die er voor zorgen dat er kleine luchtbelletjes ontstaan dat is effectiever dan grote bellen.
Aangezien een fietspomp ook lucht toevoegd moet dat dus ook kunnen alleen zal het niet echt effectief zijn en je zult heel lang moeten pompen om een beetje effect te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt zuurstof in het water wanneer een luchtbel aan de oppervlakte kapot spat. Doe je dat met een fietspomp dan krijg je grote luchtbellen. Daarom gebruik je een steen waardoor je heel veel kleine belletjes krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij bedoel je dat er GEEN zuurstof in het water komt als een luchtbel aan de oppervlakte kapot spat.
De zuurstof moet oplossen in het water, hoe kleiner de belletjes hoe groter de oppervlakte en dus hoe sneller deze oplossingsreactie plaatsvind.
In primitieve omstandigheden kan het zo. Bijvoorbeeld een vrachtwagen of trekkerband volpompen met lucht en daarmee een bruissteentje van lucht voorzien. Op zich niet zo een slecht idee dus als je in de bush jonge visjes wilt opkweken of bewaren.