Is er een eenvoudige methode om kleine voorwerpen, in koper e.d. , te verzilveren?

ik denk aan electrolyse.Zeker géén klaargemaakte vloeistoffen van bij de drogist.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Gewoon in de fotofixeer leggen komt er en zilverfilm overheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank, maar nu nog die fotofixeer vinden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fotofraaf of hobbyist denk ik. Weet nog dat ik op de grafische school zat, wij gooiden centen en stuivers er in. En deze verkochten wij zaterdags op de postzegel en muntenmarkt in utrecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg wel dat je afgewerkte dus verzadigde fixeer krijgt (moet zilver in zitten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt wel de eenvoudigste methode. Dank.

Andere antwoorden (4)

Eenvoudig is het volgens mij niet, maar ik heb destijds de eerste schoentjes van mijn kinderen laten verzilveren via Blokker. Ik weet niet of ze dat nog doen, maar wellicht kunnen ze je daar verder informeren, of bij de juwelier.
Van die fotofixeer, dat weet ik ook niet, ik kan het nergens terugvinden, ook niet hoe je er aan kunt komen.
jc54
14 jaar geleden
Verzilveren moet met een CYANIDEhoudende vloeistof gebeuren.
Cyanide is zeer vergiftig en daarom zijn verzilvervloeistoffen niet in de handel.
Zilver in ionvorm is zelf overigens tien keer giftiger dan kwik.
Niet aan beginnen dus.
Neem contact op met een edelsmid, die kan je wellicht helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maak een mal van het desbetreffende werkstukje en dan kan je zilver gieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Informeer eens bij Mees Herens in Schoonhoven. Hij verkoopt zilverbaden e.d. Dan kan je binnen no time zelf aan de slag.
Realiseer je wel dat je voor het verzilveren enige kennis van edelmetalen nodig hebt. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste dank!