Door te ontdekken dat je met een rendierhuid om je heen minder gauw afkoelt.
Reddie
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
PLus - het was wellicht mammoetvel ipv rendier maar dat zijn details.
Hoe bedoel je deze vraag eigenlijk?
De isolerende eigenschappen van sommige stoffen zijn een eigenschap die op enig moment ontdekt is.
Dat gebeurt door mensen die goed opletten en dingen overdenken.
Je merkt bijvoorbeeld dat je zowel in koud weer als in een warm zonnetje beter op een houten bank kunt gaan zitten dan op een metalen bank. Idem met het je vasthouden aan een houten of ijzeren reling. Of met het al dan niet gebruiken van een pannenlap bij het optillen van een hete pan of ketel.
Later zijn andere gisse breinen speciaal materialen daarvoor gaan ontwikkelen en verbeteren.
Bordensteker