Honderdvijfentachtig graden Celsius met een temperatuurbereik van vijf kilometer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Temperatuurbereik van vijf kilometer?
Hoe bedoel je?
Dat is 185°C met een afwijking van 5 Kelvin naar boven en beneden (180°C+/-5K). Dus als die ingesteld staat op 185°C dan kan die ook 180°C zijn, maar ook 190°C. Waarschijnlijk gaat die uit als het 190°C is en dan gaat die weer aan als het 180 °C is.

Kelvin is trouwens een eenheid van temperatuur en gaat met precies dezelfde stappen alleen meet die vanaf het absolute nulpunt. Dus 0 kelvin is -273°C en 273 K is 0°C.
Als je verschillen aangeeft maakt het niet uit welke eenheid je gebruikt, de stappen zijn even groot.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De afwijking is 5 K. Als die ingesteld is op 185°C, kan die dan de ene keer op 182°C aan en weer uit op 186°C en dat dan wisselend binnen de bandbreedte?
En waarom geven ze het dan in Kelvin op en niet in graden, zit daar iets achter?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toppie wertos, + je zeker verdiend
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat zou wel kunnen. Of de totale afwijking 5 K is of +/- 5 K weet ik niet.
En ze geven het verschil in Kelvin omdat Kelvin de SI basiseenheid van temperatuur is. Kelvin gaat uit van het absolute nulpunt. Dat ze dat andere in °C geven is waarschijnlijk omdat dat voor de meeste mensen een beter beeld geeft van de temperatuur.