Wat is de toepassing van seignettezout?

Voor een proef over colorimetrie met scheikunde moeten we de invloed van seignettezout opzoeken. Na lang gezocht te hebben besloot ik om de vraag hier te stellen.
De context van de proef is als volgt:

Laat ammoniumionen reageren met Nesslerreagens, zodat deze een bruingele oplossing wordt in de vorm van een complex ion met hydraten. Voeg ook wat seignettezout toe.
Het doel van de proef is het meten van transmissie bij verschillende soorten concentraties NH4.

Heeft iemand enig idee?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het werd vroeger gebruikt als laxeermiddel en gebruikt bij het van een zilverlaagje voorzien van spiegels.

Het wordt gebruikt als antioxidant (het is additief E337)