kan hondenpoep in een container onder de grond uitdrogen en uiteindelijk door kleine gaatjes in de container door de grond zakken?

voor een hondentoilet project moet ik met een hondenpoep container afkomen. Nu ben ik aan het zoeken hoelang het duurt voor hondenpoep om te vergaan. Sommige zeggen dat het door regen het snelst weg gaat, maar dit graakt niet aan een ondergrondse container. Als ik een container maak met kleine gaatjes vanonder en deze dan in de grond steek, gaat de hondenpoep dan uitdrogen en uiteindelijk door deze gaatjes in de grond zakken... of? Mijn bedoeling was eerst een container die onder de grond wordt geplaatst waarvan het deksel er net boven komt. De persoon kan dan met de voet het deksel omhoog duwen (hefboom systeem) en kan in een ander dekseltje dat mee omhoog komt de poep leggen. De twee deksels gaan terug omlaag en de poep valt naar de bodem. In de bodem van de container zijn er kleine gaatjes gemaakt voor als de poep vergaat. Dan valt het er door en komt het in een gat terecht onder de grond waar het verder afgebroken wordt. Is dit een goed gedacht of zou dit niet werken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K
Ivana
9 jaar geleden
Bij afgelegen huizen waar geen riolering aanwezig is, wordt ook gebruik gemaakt van een zinkput voor menselijke faecaliën. Deze putten moeten echter om de zoveel tijd worden leeggezogen. Het lijkt me dus niet dat jouw systeem een oplossing biedt.
Reddie
9 jaar geleden
Mij dunkt dat als de poep opdroogt, dat die dan juist niet door de gaatjes zakt. Dat doet hij juist beter als hij vloeibaar is. Ook verteert het beter als het vloeibaar is (met de juiste bacteriën).
Daarom zou ik er géén deksel op doen. Of een deksel in de vorm van ee trechter, zodat er zoveel mogelijk regen in valt.
Overigens is (honden)poep een uitstekende meststof, die je direct in de tuin zou kunnen verspreiden. Zonde om dat diep in de grond te deponeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht als de poep zo fel opdroogt dat het in stof veranderd dat het wel gewoon door te gaatjes "krumbled".
En als ik de container ondegronds groter maak en in het plafond dan zogezegd gaatjes maak, kan er dan genoeg vocht aan als het geregend heeft? Regen zakt door de grond => in de gaatjes => op de hondenpoep
zoals dit:
http://postimg.org/image/iqtv7p555/
Ivana
9 jaar geleden
Dan krijg je plaatselijk een concentratie van 'gier'. Dat is echt niet goed voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hondenpoep is hele slechte mest! was het maar waar dat we onze honden- en kattenpoep in de tuin konden hergebruiken. Maar ontlasting van vleeseters is ongeschikt.

Antwoorden (1)

Als de poep in de container verdroogt zal het na verloop van (veel) tijd wel afbreken maar in eerste instantie zullen de bolussen verdrogen, hard worden en zeker niet snel door de gaatjes in de bodem verdwijnen. Afbraak van uitwerpselen gebeurt het snelst in een vochtige omgeving, omdat de bacteriën die voor de afbraak zorgen het best gedijen in vochtige omgeving. Je container zal daarom het best functioneren als hij werkt als een septic tank. Daarin worden vaste bestanddelen in afvalwater afgebroken door bacteriën die geen zuurstof nodig hebben. In een septic tank blijft altijd een vaste substantie achter die van tijd tot tijd uit de put moet worden gezogen om de werking in stand te houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een septische put creeren voor een hondentoilet gaat wel moeilijk worden, ik moet een hondenpoep container maken dat goedkoop kan worden gekocht, éénvoudig is in gebruik en waar geen werknemers voor nodig zijn om er wekelijks/maandelijks naar te gaan kijken. iets waar de natuur er voor zorgt dat het verdwijnt, zonder alle zichtsoverlasten, geluid en geur. Dus geen doorspoelsystemen zoals wc's geen container in de lucht voor regen op te vangen, geen open bakken waar je de drollen in kunt zien liggen :/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van een container waarin de poep zich enkel ophoopt moet je niet verwachten dat de vertering snel plaatsvindt. Anders hoefden de afvalbakken die bestemd zijn om hondenpoep in te deponeren niet regelmatig te worden geleegd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ingraven is ook niet eenvoudig in gebruik voor de eigenaar die zoiets aanschaft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@fuzzyleon, zoals jij het te ontwerpen object beschrijft, lijkt het erop dat je moet aankomen met een "mandje om water in te halen" .