Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Giftig is scheikundig en biologisch. Als je praat over iets giftigs bedoel je meestal dat een bepaald stofje schade aanbrengt aan een organisme.
Schadelijk is veel breder qua begrip. Dit hoeft niet per se over organismen en stoffen te gaan. (Bijv.: zonlicht kan schadelijk zijn voor papier.)
Zo zie ik het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb b.v een insectenspray. Giftig voor bepaalde insecten. Ze gaan er dood van (hoop ik). Ik kan er vrij goed tegen. Ik moet het niet opdrinken natuurlijk. Ik vind het dus niet zo'n gevaarlijk spul.
Even buiten de feitelijkheden van dit verhaaltje maakt het wel duidelijk wat het verschil is. Ik denk dat Pi dit ook zo bedoelde. Daarom mijn +.
Giftig of schadelijk betekent eigenlijk zo goed als hetzelfde hetzelfde. Het enige verschil zit 'm in de hoeveelheid van de giftige of schadelijke stof die je moet binnenkrijgen om de gevaren ervan te ervaren. Bij giftige stoffen geldt een zeer lage hoeveelheid als 'voldoende'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Prima antwoord. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_gevaarsymbolen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding