Is er bekend (kan er uitgerekend worden-) uit hoeveel atomen een mensenlichaam van 100kg bestaat?

Zo ja, is het dan mogelijk om uit te rekenen hoeveel gewicht aan electronen we dan met ons meeslepen? (2000 electronen hebben het gewicht van 1 proton)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Dan laten we uitgegaan van een gemiddelde volwassene weegt 70 kilo. Zorg ervoor dat u in gedachten te houden dat de volgende cijfers zijn gebaseerd op het aantal atomen, en niet procent van het lichaamsgewicht (in gewicht zijn we vooral zuurstof). Een 70 kg lichaamsgewicht zou hebben ongeveer 7 * 10 27 atomen. : Dat is, 7 gevolgd door 27 nullen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vraag was 100kg, om eventueel makkelijk te rekenen, maar okee, 70kg mag ook, maar waarop is de berekening gebaseerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat doen ze met de Avogadro Constant
http://en.wikipedia.org/wiki/Avogadro_constant