Is het mogelijk een vloeistof te maken die er uitziet als kwik?

Is het mogelijk een vloeistof te maken die er op het eerste gezicht precies zo uitziet als kwik?

Het gewicht nadoen zal niet snel lukken vermoed ik (kwik is zeer zwaar), maar de glinstering en de kleur namaken - is dat mogelijk?

(Mijn gedachte:
Ga vliegen en neem een klein glazen flesje mee dat je voor de helft vult met dit imitiatie-kwik. Dat flesje doe je keurig volgens het voorschrift in een hersluitbaar plastic zakje.
En dan kijken hoe de veiligheidscontroleur reageert...)

Cryofiel
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik denk dat je alleen zilververf kunt gebruiken om iets te hebben dat op kwik lijkt. Zilververf is op basis van aluminiumdeeltjes en hierdoor glanst ze meer dan gemiddeld.

Ik zou je niet aanraden om dit als 'geintje' uit te proberen bij iemand die erop gefocust is om dit soort 'bedreigingen' te ontdekken. Mijn man heeft zelf jarenlang op Schiphol samen met de Kmar beveiligd en die zijn erop geïnstrueerd dat dergelijke grappenmakers worden aangepakt! Als je tegen de verkeerde aanloopt kan je zelfs verwachten dat je een stempel in je paspoort krijgt en als 'Persona non grata' (ongewenst persoon) geregistreerd wordt voor een aantal jaren! Viegen kan je dan wel vergeten. Het is net als nepwapens zelfs verboden om mee op straat te lopen. Een fikse boete krijg je in elk geval...
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die zware aanpak is maar goed ook, beveiligers kunnnen hun tijd wel beter gebruiken.