Waar ben je veiliger bij bliksem, liggend op grond of op een luchtbed?

Ik heb weleens met onweer in een tent gelegen en ik vroeg me bovenstaande vraagstelling af. Wat als je geen ander keuze had en tussen die 2 moest kiezen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Ga niet languit op de grond liggen met onweer. Je loopt dan meer kans dat je bij inslag in de wegvloeiende bliksemstroom ligt.
Het beste kun je op je hurken gaan zitten (oppervlakte is dan zo klein mogelijk).
Als ik zou moeten kiezen, zou ik toch voor het luchtbed gaan, in de hoop dat dat isoleert als het in de buurt inslaat. Al is die kans zeer klein.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke want de gedachte was dat je door het luchtbed niet direct in aanraking bent met de aarde, want dat is toch een vereiste om in te kunnen slaan?