Een samengeperst iets dat je in water laat oplossen wat vervolgens een doekje wordt, hoe noem je dat?

Vroeger toen ik klein was, vond ik het altijd helemaal te gek om een samengeperst iets in water te leggen en dat wordt dan een doekje met een printje erop. Weet 1 van jullie toevallig hoe zoiets heet? Heel erg bedankt alvast! :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Dat klinkt als een gedroogd en samengeperst reisdoekje.

Nadat het in contact komt met water zwellen de vezels op en ontspannen zij zich waardoor het doekje haar oorspronkelijke vorm weer krijgt.

Ze zijn nog wel te koop bij survival winkels als Bevershop en zo. En soms wil Xenos je nog wel eens verrassen met hun assortiment op kampeergebied.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt, eindelijk een plus uit kunnen delen ;), ik denk het ook te kennen als sporthanddoekje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In sponsvorm: Samengeperste spons: http://www.dnijboer.nl/contents/nl/p206.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ken ze als Magic Towel ; wij hebben ze eigenlijk het hele jaar door in het assortiment, voornamelijk voor kinderen en als kadootje.
Erna55
8 jaar geleden
Ze zijn nu nog te koop bij de Action.
Ik heb ze vorige week gezien. Er zijn schaapjes, kikkers.
wanneer je ze koopt "hebben ze de maat van een klein rond "snoepblikje" . Plusminus 6 cm doorsnee en 1 cm hoog.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja en ze zijn zeer handig ook, plus!
Een magisch handdoekje.

Is niet iets van vroeger alleen. Wordt nu nog verkocht.