Is praten in een ruimte zonder zwaartekracht anders?

Maw in hoeverre worden geluidsgolven beïnvloed door de zwaartekracht.
Kun je in het ISS gewoon met elkaar praten, of hoor je elkaar daar heel anders?

erotisi
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Geluid verplaatst zich via de lucht en misschien ook gedeeltelijk via geleidende delen in de ISS. Zwaartekracht heeft daar niks mee te maken. Alleen de samenstelling van de lucht eventueel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
WimNobel
8 jaar geleden
Samenstelling en luchtdruk. Maar beide worden zoveel mogelijk gelijk gehouden aan die op aarde. Verder natuurlijk nog de geluiden van apparaten maar ik weet niet of die veel lawaai maken. Als die zich buiten de drukcabine bevinden zul je ze niet horen.